Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tvorba v pojetí laických a profesionálních řemeslníků
Řehořová, Anna ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pojetím tvorby mezi laickými a profesionálními řemeslníky. Cílem je zjistit a porovnat, jak vnímají pojem tvorba a řemeslo řemeslník profesionál od laika. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení pojmů, na historii řemesla, jeho úpadek, ale také na to, jak je lidové řemeslo v dnešní době vnímáno. Jsou zde nastíněna vývojová stádia dítěte a jeho kresby, ale i postavení řemesla ve vzdělávání. Praktická část je zpracována pomocí kvalitativní metody rozhovorů. Uskutečněno bylo šest rozhovorů. Tři rozhovory byly realizovány s profesionálními řemeslníky a tři s laiky. Po zrealizování veškerých rozhovorů byly následně přepsány a analyzovány otevřeným kódováním. Kódy byly vloženy do skupin a porovnány mezi sebou. Výsledkem analýzy je rozdílné pojetí řemesla mezi skupinou profesionálů a laiků, které je podrobněji rozebráno na konci praktické části.
Současné umění v mateřské škole
Turečková, Zuzana ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Ústředním tématem bakalářské práce je využití předmětů denní potřeby ve výtvarném umění a následně i ve výtvarných činnostech s dětmi v mateřské škole. Teoretická část nejdříve nastíní důležitost tvořivosti, poté přiblíží výtvarné činnosti, které rozvoj kreativity podporují. Dále se zaměří na význam pedagogického projektu. Poslední kapitola se pak soustředí na současné české umělce, jejichž různorodé tvůrčí postupy a metody se staly inspirací pro výtvarné úkoly v praktické části. Ta je zpracována formou výtvarného projektu pro konkrétní mateřskou školu. Součástí práce je také fotodokumentace a autorčina pedagogická reflexe realizovaných aktivit.
Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku
Němcová, Jana ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku Abstrakt Teoretická část vymezuje pojmy výtvarná výchova, pracovní činnosti a výtvarné techniky v mateřské škole. Nastiňuje historické i současné představy o proměnách výtvarného tvoření dětí předškolního věku. Další část práce se zabývá východisky, kompetencemi, přípravou a samotnou tvorbou třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku v dnešní mateřské škole. Empirická část se zabývá výzkumnou sondou u kolegyň z oboru učitelství pro mateřské školy a jejich zkušenostmi s tvorbou třídního vzdělávacího programu se zaměřením na globálnost, motivaci, integrované bloky programu. Praktická část pak představuje třídní vzdělávací program, jehož obsahem je celoroční projekt, který vychází z výtvarných prostředků a činností. Vzdělávací nabídku propojuje a celým projektem se prolíná jedno motivační téma, které děti motivuje i v ostatních oblastech vzdělávání. V další části je doložena návrhy činností i vazbami na jiné předměty, které z dětské výtvarné práce vycházejí, nebo k němu výtvarnými pracemi směřuje. Celý projekt uzavírá divadelní vystoupení, které vzešlo od dětí samotných. Klíčová slova Výtvarné činnosti, předškolní věk, třídní vzdělávací program, předškolní vzdělávání, techniky...
Psychologické aspekty rozhodování v tvořivém výtvarném procesu
Holub, Tomáš ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá rozhodováním v tvořivém výtvarném procesu u dospělých osob. Cílem této studie bylo zjistit, co a jakým způsobem reflektují během výtvarné aktivity a po jejím skončení, dále jaké další fenomény se v tvořivém procesu vyskytují. Teoretická část je členěna na čtyři části. První oddíl se zabývá rozhodováním - terminologií a třemi teoriemi intuitivního rozhodování. V druhé části jsou představeny základní poznatky o kreativitě. Třetí část se zabývá samotným kreativním procesem a jeho modely. Čtvrtá popisuje dvě metody použité ve výzkumu. Empirická část se skládá z kvalitativního výzkumu a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru s 14 dospělými lidmi, kteří kreslili na podnětovou matrici - scribbling, která byla za tímto účelem vytvořena. Cílem kvalitativního výzkumu bylo zmapování rozhodování v dané aktivitě. Účelem kvantitativního výzkumu bylo porovnat použitou metodu scribbling s Torranceho figurálním testem tvořivého myšlení. Výsledky obou výzkumů jsou podrobně popsány a diskutovány s dostupnou odbornou literaturou. V závěru práce jsou uvedena doporučení na využití získaných dat a na další možné výzkumy na toto téma. Klíčová slova (česky): Rozhodování, tvořivý proces, kreativita, scribbling
Arteterapeutický pohled na výtvarnou tvorbu žáků základní školy v období překonávání výtvarné krize
BREJCHOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zaměřuje na výtvarnou tvorbu pubescentů. Teoretická část se zabývá bližším popisem dospívání jedinců v jejich psychosociálním a biologickém vývoji. Souběžně je specifikován výtvarný vývoj se zaměřením dle stadií Viktora Löwenfelda. Nastíněna je arteterapeutická symbolika a její principy působení. Praktická část se pomocí analýzy sebraného výzkumného materiálu zaměřuje na rozbor výtvarné tvorby žáků ve věku 11-15 let. Výtvarná tvorba období překonávání výtvarné krize je analyzována, porovnávána, hodnocena formou a obsahem. Arteterapeutický pohled dotváří obraz jedince v jeho důležité životní etapě.
Kreativní procesy v agenturách
Řebíček, Jan ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Troják, Adam (oponent)
Práce se zabývá vědeckou oblastí designového smýšlení. Zkoumá úlohu a postup tvůrce potažmo tvůrčího týmu při vypracování kreativního konceptu jakožto jednoho z klíčových výstupů při tvorbě marketingové komunikace. Hlavním výstupem této práce je hypotéza optimálního kreativního procesu spojující procesní i kreativní pohled na problematiku tvorby kreativního konceptu. Aby bylo možné stanovit hypotézu optimálního kreativního procesu, byl proveden kvalitativní výzkum založený na modelování procesů a využití designových technik. Zasazení kreativního procesu do prostředí reklamní agentury vychází z disertační práce realizované na Fakultě informatiky a statistiky na Vysoké škole ekonomické v Praze zaměřené na studium multimediální komunikace, její model a metodiku (Vondra 2016). Pro ilustraci fází kreativního procesu je využita část metodiky Human Centered Design, konkrétně Double Diamond Process, doplněná o kreativní metodu Gamestorming. V práci je stanovena hypotéza optimálního kreativního procesu, jejíž platnost a finální podoba byla ověřena rozhovory s kreativními řediteli reklamních agentur. Přínos této práce spočívá převážně ve spojení procesního pohledu na řízení tvorby multimediální komunikace s kreativním pohledem na tvorbu kvalitní marketingové komunikace, v detailním popisu optimálního kreativního procesu a identifikování klíčových bodů, jejichž splnění je nutné k zaručení úspěšnosti celého procesu. Práce nejdříve popisuje problematiku marketingové komunikace pomocí komunikačního modelu, díky kterému lze jasně popsat zadání kreativního týmu, tedy kódování potřeby zadavatele do sdělení, které ovlivní chování cílové skupiny. Poté rozebírá postup zakázky od zadavatele skrze reklamní agenturu, aby bylo možné přesně vymezit úlohu kreativního týmu v rámci procesu a navrhnout hypotetický optimální proces pro naplnění této úlohy. Hypotéza je v závěru práce upravena na základě výsledků rozhovorů s kreativními řediteli.
Psychologické aspekty rozhodování v tvořivém výtvarném procesu
Holub, Tomáš ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Šípek, Jiří (oponent)
(česky) Tato diplomová práce se zabývá rozhodováním v tvořivém výtvarném procesu u dospělých osob. Cílem této studie bylo zjistit, co a jakým způsobem reflektují během výtvarné aktivity a po jejím skončení, dále jaké další fenomény se v tvořivém procesu vyskytují. Teoretická část je členěna na čtyři části. První oddíl se zabývá rozhodováním - terminologií a třemi teoriemi intuitivního rozhodování. V druhé části jsou představeny základní poznatky o kreativitě. Třetí část se zabývá samotným kreativním procesem a jeho modely. Čtvrtá popisuje dvě metody použité ve výzkumu. Empirická část se skládá z kvalitativního výzkumu a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum byl proveden pomocí polostrukturovaného rozhovoru s 14 dospělými lidmi, kteří kreslili na podnětovou matrici - scribbling, která byla za tímto účelem vytvořena. Cílem kvalitativního výzkumu bylo zmapování rozhodování v dané aktivitě. Účelem kvantitativního výzkumu bylo porovnat použitou metodu scribbling s Torranceho figurálním testem tvořivého myšlení. Výsledky obou výzkumů jsou podrobně popsány a diskutovány s dostupnou odbornou literaturou. V závěru práce jsou uvedena doporučení na využití získaných dat a na další možné výzkumy na toto téma. Klíčová slova (česky): Rozhodování, tvořivý proces, kreativita, scribbling
Současné umění v mateřské škole
Turečková, Zuzana ; Kitzbergerová, Leonora (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Ústředním tématem bakalářské práce je využití předmětů denní potřeby ve výtvarném umění a následně i ve výtvarných činnostech s dětmi v mateřské škole. Teoretická část nejdříve nastíní důležitost tvořivosti, poté přiblíží výtvarné činnosti, které rozvoj kreativity podporují. Dále se zaměří na význam pedagogického projektu. Poslední kapitola se pak soustředí na současné české umělce, jejichž různorodé tvůrčí postupy a metody se staly inspirací pro výtvarné úkoly v praktické části. Ta je zpracována formou výtvarného projektu pro konkrétní mateřskou školu. Součástí práce je také fotodokumentace a autorčina pedagogická reflexe realizovaných aktivit.
Inspiration-triggered search: Towards higher complexities by mimicking creative processes
Rybář, Milan ; Hamann, Heiko (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Jeden z hlavních problémů stochastických optimalizačních metod ze strojového učení je uvíznutí v lokálních optimech. Cílem této práce je vytvoření optimalizační metody inspirované uživateli webové služby Picbreeder, ve které mohou společně vyvíjet obrázky pomocí umělé evoluce. Hlavní myšlenkou je, že jejich chování představuje tvůrčí procesy. Představujeme metodu nazvanou inspiration-triggered search, která napodobuje zmíněné procesy a využívá k tomu libovolnou optimalizační techniku. Vyhledávání neobsahuje pevně daný cíl, místo toho je schopno samo si s určitými omezeními definovat vlastní cíle. Cílem optimalizace je vytvoření komplexních výtvorů, které nemohou být nalezeny hladovou a přímou optimalizací. Navržená metoda je otestována v doméně obrázků, kde je cílem nalezení komplexních a esteticky příjemných obrázků pro člověka, a porovnána s přímou optimalizací. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku
Němcová, Jana ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Název Výtvarná výchova jako východisko v procesu tvorby třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku Abstrakt Teoretická část vymezuje pojmy výtvarná výchova, pracovní činnosti a výtvarné techniky v mateřské škole. Nastiňuje historické i současné představy o proměnách výtvarného tvoření dětí předškolního věku. Další část práce se zabývá východisky, kompetencemi, přípravou a samotnou tvorbou třídního vzdělávacího programu pro děti předškolního věku v dnešní mateřské škole. Empirická část se zabývá výzkumnou sondou u kolegyň z oboru učitelství pro mateřské školy a jejich zkušenostmi s tvorbou třídního vzdělávacího programu se zaměřením na globálnost, motivaci, integrované bloky programu. Praktická část pak představuje třídní vzdělávací program, jehož obsahem je celoroční projekt, který vychází z výtvarných prostředků a činností. Vzdělávací nabídku propojuje a celým projektem se prolíná jedno motivační téma, které děti motivuje i v ostatních oblastech vzdělávání. V další části je doložena návrhy činností i vazbami na jiné předměty, které z dětské výtvarné práce vycházejí, nebo k němu výtvarnými pracemi směřuje. Celý projekt uzavírá divadelní vystoupení, které vzešlo od dětí samotných. Klíčová slova Výtvarné činnosti, předškolní věk, třídní vzdělávací program, předškolní vzdělávání, techniky...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.